United Airlines

Internationale vluchten naar en binnenlandse vluchten in Amerika en Hawaii

United Airlines is 's werelds grootste luchtvaartmaatschappij met 86.852 medewerkers en 702 vliegtuigen. United onderscheidt zich van vele andere Amerikaanse luchtvaartmaatschappijen in service, veiligheid en comfort. United heeft op veel Amerikaanse luchthavens compleet eigen terminals. Het vluchtschema van United Airlines herhaalt zich dagelijks waardoor zeer veel vliegmogelijkheden bestaan. United Airlines vliegt met moderne vliegtuigen. Zeer bijzonder ook is het aantrekkelijke frequent flyer programma dat voor iedereen toegankelijk is.

De grootste United hub is Houston's George Bush Intercontinental Airport. United heeft ook hubs op O'Hare International Airport in Chicago, Washington Dulles International Airport, Denver International Airport, San Francisco International Airport, Los Angeles International Airport, Narita International Airport nabij Tokio (Japan), Newark Liberty International Airport, Cleveland Hopkins International Airport en Antonio B. Won Pat International Airport in Guam (Micronesië). United Airlines is één van de oprichters van de Star Alliance, de grootste luchtvaartalliantie ter wereld en biedt verbindingen tussen meer dan 1.000 bestemmingen in meer dan 170 landen wereldwijd. De luchtvaartmaatschappij's regionale dienst is United Express.

Geschiedenis
United Airlines maakt aanspraak op de titel "oudste commerciële luchtvaartmaatschappij in de USA" vanwege Varney Airlines luchtpost dienst van Walter Varney (die ook oprichter van Continental Airlines was) die in 6 april 1926 in Boise (Idaho) werd opgericht. In 1927 richte vliegtuigpionier William Boeing zijn eigen luchtvaartmaatschappij Boeing Air Transport op en in de jaren erop begon hij met het overnemen van andere luchtpost luchtvaartmaatschappijen (met inbegrip van Varney's). Binnen vier jaar omvatte het bedrijf diverse luchtvaartmaatschappijen, vliegtuig- en onderdelenfabrieken en verschillende luchthavens. In 1929 fuseerde Boeing zijn bedrijf met Pratt & Whitney om de United Aircraft and Transport Corporation (UATC) te vormen.

Vanaf maart 1928 gingen Boeing Air Transport, National Air Transport, Varney Airlines en Pacific Air Transport gezamelijk onder de naam van United Air Lines een "Coast-to-Coast" dienstregeling uitvoeren voor postvervoer. Het duurde destijds 27 uur om de route te vliegen. In 1930 bleek de vliegtuigcapaciteit voldoende om ook passagiers te gaan vervoeren. Boeing Air Transport huurde een verpleegkundige, Ellen Church, om passagiers aan boord te helpen. Zzij was daarmee de eerste vliegtuigstewardess. Op 7 mei 1930 werd de overname van National Air Transport Inc door UATC afgerond waarmee de basis werd gelegd van het huidige United Airlines met hoofdkantoor in Chicago.

Als gevolg van het zgn "Air Mail Scandal" werd door de federale regering in 1934 de Air Mail Act afgekondigd waarin het gemeenschappelijk bezit van vliegtuigfabrieken en luchtvaartmaatschappijen werd verboden. De United Aircraft and Transport Corporation (UATC) moest worden opgesplitst in in drie aparte bedrijven. UATC's productie belangen ten oosten van de Mississippi werd United Aircraft (de toekomstige United Technologies), terwijl de productie belangen ten westen van de Mississippi werd Boeing Airplane Company. De luchtvaartmaatschappij belangen werd het United Airlines.

In die tijd volgde het routenet van United de routes van het luchtpostverkeer; van New York naar Chicago en via Salt Lake City naar San Francisco en op de meer zuidelijke route van Los Angeles via Denver naar Washington DC. De huidige hubs van United stammen uit die tijd. In 1933 introduceerde United met de Boeing 247 een snelle passagiersdienst van Newark (met vertrek 's ochtends) via 8 tussenstops naar San Francisco (aankomst 's avonds). Op 11 october 1933 explodeerde een Boeing 247 in de lucht waarbij alle 7 mensen aan boord omkwamen. Uit onderzoek bleek dat de explosie was veroorzaakt door een nitroglycerine bom, de daders werden nooit gevonden. Het was de eerste bewezen bomaanslag op een vliegtuig in de geschiedenis.

Tijdens de Tweede Wereldoorlog werden personeel en vliegtuigen ingezet voor de oorlogsvoering. Na de oorlog profiteerde United sterk van de in de oorlogstijd ontwikkelde vliegtuigtechnologie, zoals drukcabines en de straalmotor waardoor vliegtuigen veel sneller, verder en hoger konden vliegen. Er onstond een sterke toename naar vliegreizen. Dit was ook de periode waarin Pan American Airways z'n Tokyo-hub begon met een uitgebreid routenetwerk in de Pacific dat later zou worden overgenomen door United.

Op 1 juni 1961 fuseerde United met Capital Airlines waardoor de op één na grootste airline ter wereld ontstond (na Aeroflot en voor American Airlines). In 1968 werd het bedrijf gereorganiseerd waarbij het beursgenoteerde moederbedrijf UAL Corporation werd gevormd met United Airlines als een volledige dochteronderneming.

De regulering 
United Airlines had in de jaren '60 en '70 graag intercontinentale vliegroutes willen ontwikkelen, maar wetgeving verbood dat. Pas in 1983 begon United vluchten vanuit Seatle en Portland naar Tokyo. United Airlines was één van de meest uitgesproken voorstanders van de de-regulering van de luchtvaart, omdat de regels haar expansie tot dan toe erg had beperkt. In 1978 werd de Airline Deregulation Act een federale wet. In 1985 nam United de gehele Pacific Divisie over (inclusief alle Boeing 747's en Lockheed 1011's en bemanning) van het noodleidende Pan American World Airways. De jaren '70 en '80 waren ook de jaren dat langlopende conflicten met de machtige vakbonden voor piloten en cabinepersoneel werden uitgevochten. De economische crises leidde tot veel stakingen en ontslagen en uiteindelijk tot een modernere bedrijfsvoering met een meer prestatie gedreven bedrijfsmodel. In mei 1981, een week nadat rivaal American Airlines het eerste moderne frequent flyer systeem ter wereld lanceerde (AAdvantage), lanceerde United Airlines haar Mileage Plus systeem.

United Airlines speelde in de '80-er jaren handiger in op de gevolgen van de de-regulering dan de meeste andere luchtvaartmaatschappijen in Amerika. Door lagere salarissen en flexibelere arbeidscontracten kon het beter concureren met Pan Am, AA en Delta, waardoor het geleidelijk aan marktaandeel won. De neergang van Pan Am bleef nieuwe kansen bieden voor United. In 1991 breide United haar routenet flink uit door de vluchtdivisie naar London Heathrow van Pan Am over te nemen. In 1992 volgde de overname van de Caribische en Zuid-Amerikaanse vluchtdivisie uit de boedel van de teloorgegane Pan Am. Maar de nasleep van de Golfoorlog en de toegenomen concurrentie van low-cost carriers leidde ook bij United tot grote verliezen in 1991 en 1992. In 1994 nam het personeel van United Airlines 55% van de aandelen over in het bedrijf in ruil voor een salarisverlaging van 15-25%. Alleen de stewardessen deden niet mee. Het "Employee Stock Ownership Plan" (ESOP) maakte United de grootste "employee-owned" bedrijf in de wereld. United maakte in haar marketingcommunicatie hier ook gretig gebruik van door slagans als: "the employee-owners of United invite you to come fly the friendly skies," "we don't just work here," en "thank you for calling United Airlines; please hold and one of our owner-representatives will be with you shortly".

In 1997 werd United Airlines mede-oprichter van de Star Alliance met Air Canada, Lufthansa , Scandinavian Airlines en Thai Airways. Datzelfde jaar opende United een belangrijke hub in Los Angeles International Airport. United was de "launch customer" voor de Boeing 777 en had aanzienlijke inbreng in het ontwerp van dit revolutionair zuiniger 2-motorige widebody straalvliegtuig.

Op 11 september 2001 werden 2 vliegtuigen van United gekaapt; een Boeing 767 met vluchtnummer UA175 vloog in de zuidtoten van het WTC complex in New York. Het andere vliegtuig, een Boeing 757 met vluchtnummer UA93, storte neer in een weiland in Pennsylvania. Tot 2001 had United met z'n hub in San Francisco sterk geprofiteerd van de "dot.com boom". Toen in 2002 een economische crisis uitbrak bleek United in een slechtere positie dan voorheen mede omdat het had nagelaten om de kosten onder controle te houden in combinatie met een gehavende netwerk na de aanslagen van 11 september en de torenhoge olieprijzen. United maakte enorme verliezen en bleek niet meer in staat om extra kapitaal aan te trekken.

Bijna faillisement
In december 2002 dreigde UAL Corporation failliet te gaan, maar kreeg het bescherming tegen schuldeisers (de zgn. "chapter 11" procedure). De luchtvaartmaatschappij werd gedwongen om drastisch te snijden in haar kosten, maar bleef wel doorvliegen. De vloot werd gereduceerd van 557 tot 460 vliegtuigen en het routenetwerk op Zuid-Amerika werd ontmanteld. Maar tegelijkertijd bleef United wel investeren, in 2003 werd een nieuwe "low-cost carrier" opgericht. In 2004 werd gestart met een tussenklasse (premium economy) op de route New York naar Los Angeles en San Francisco met een aantal gere-geconfigureerde Boeing 757's, wat een groot succes bleek. Na een ongebruikelijk lange periode bracht United in september 2005 een herstructureringsplan uit, met als gevolg dat het op 1 februari 2006 uit de faillissements-bescherming is gekomen.

Fusie United en Continental
United Airlines en Continental Airlines begonnen in februari 2008 (in navolging van de fusie van Delta Airlines en Northwest Airlines) aan gesprekken over een mogelijke fusie tussen beide partijen. Op 27 april 2008 werden de onderhandelingen echter afgebroken door Continental; de maatschappij besloot zelfstandig door te gaan, maar besloot ook om de luchtvaartalliantie SkyTeam te verruilen voor Uniteds Star Alliance.

In april 2008 kwam uit dat United Arilines wederom fusiegesprekken voerde, maar ditmaal met US Airways. In juni van datzelfde jaar tekenden Continental en United alsnog voor een samenwerking als voorbode voor een eventuele samenvoeging. De samenwerking had aanvankelijk vooral betrekking op de internationale routes, in het delen van technologie en op het samenvoegen van de frequent flyer-programma's.

De media meldden in april 2010 dat een fusie van United en US Airways nabij zouden zijn. Op 22 april 2010 liet United echter weten dat het niet een fusie zou aangaan met US Airways. Kort daarna, op 2 mei 2010, besloten de besturen van United en Continental tot een uitwisseling van aandelen om zo volledig te fuseren. De verbintenis werd één dag later bekend gemaakt. De nieuwe luchtvaartmaatschappij draagt de naam van United en het logo van Continental. De nieuwe luchtvaartmaatschappij zal haar hoofdkantoor in Chicago hebben en naar verwachting 144 miljoen passagiers per jaar gaan vervoeren vanuit tien hubs naar 370 bestemmingen in 59 landen. Door de fusie wordt een kostenbesparing van ruim één miljard dollar per jaar verwacht. Op 1 oktober 2010 kon de fusie met de vakbonden en de kartelautoriteiten afgerond worden. In 2011 en 2012 werden de operationele zaken en computersystemen samengevoegd.

Routenetwerk

United Airlines heeft haar thuisbasis in de Verenigde Staten, met zogenaamde hubs in Washington, Chicago, Denver en San Francisco. United Airlines heeft een dagelijkse vlucht vanaf Amsterdam naar Washington waar u kunt overstappen op vluchten naar een groot aantal binnenlandse bestemmingen (waaronder de Hawaii eilanden). Tevens zijn er dagelijkse vluchten uit Amerika (Los Angeles en San Francisco) naar Australië en Nieuw-Zeeland.

Hawaii route
United Airlines is de luchtvaartmaatschappij met de meeste vluchten naar Hawaii. Om op één dag vanaf Amsterdam naar Hawaii te vliegen dient u meestal gebruik te maken van de route via Londen (met British Midlands [BMI]) en San Francisco met aankomst in Hawaii 's avonds. Op de terugweg vliegt u tegen het licht in. U vertrekt dan 's avonds uit Hawaii en komt 2 dagen later 's ochtends aan in Amsterdam.

Interisland vluchten
Voor de vluchten tussen de eilanden van Hawaii werkt United Airlines samen met Hawaiian Airlines (met codeshare vluchten). De interisland vluchten van Hawaiian worden zeer frequent uitgevoerd, meestal elk uur kunt u vliegen naar een ander eiland. Als u een vlucht mist kunt u meestal met de eerst volgende Hawaiian mee, mits er plaats is. Houdt er wel rekening mee dat u tegenwoordig moet betalen (bij inchecken) voor het meenemen van uw bagage.

Vloot

United Airlines heeft een wat oudere vloot zeker in vergelijking met de meeste Noord-Europese en Aziatische luchtvaartmaatschappijen. Mede door de hoge bezetting van de vliegtuigen en drukte op Amerikaanse luchthavens kan een plotseling mankement tot vertragingen of vluchtuitval leiden.

United Airlines zelf beschikt over een vloot van 360 vliegtuigen. Samen met de vloot van Continental Airlines beschikken ze momenteel over ruim 700 vliegtuigen.

Cabine klassen en service aan boord

De service aan boord van United Airlines steekt in het algemeen wat schril af t.o.v. Europese en Aziatische luchtvaartmaatschappijen, zeker voor economy class passagiers. Echter daar zijn wat kanttekeningen bij te maken. De luchtvaart in de Verenigde Staten zit in een zeer moeilijke periode, vooral vanwege heftige concurrentie, strikte wetgeving en hoge brandstofkosten. Alle grote Amerikaanse luchtvaartmaatschappijen hebben daar al enige tijd mee te maken. Het is daarom beter om het serviceniveau van United Airlines te vergelijken met andere Amerikaanse luchtvaartmaatschappijen en dan behoren ze zeker tot één van de betere.

Er zit echter een groot verschil tussen de service van United op internationale vluchten t.o.v. die op binnenlandse vluchten. Op binnenlands vluchten is de service aan boord erg beperkt, u dient aan boord cash te betalen voor alcoholische drankjes, snacks en koptelefoons. Ook voor uw 2e koffer betaalt u bij inchecken een toeslag. Bij de partnerairline, Hawaiian Airlines die tussen de eilanden van Hawaii vliegt, betaalt u zelfs bij inchecken voor elke koffer een toeslag van 17 USD. Dat te samen met de zeer uitgebreide veiligheidscontroles en vaak grote drukte op de Amerikaanse luchthavens zorgen ervoor dat veel klanten stress ervaren tijdens de reis.

Economy Class
United Economy is een aangename manier om de oceaan over te reizen. In de Boeing 747, 767 en 777 vliegtuigen van United beschikt u over een moderne vliegtuigstoel met uw eigen videoscherm en entertainmentsysteem. De stoelafstand bedraagt 31". U kunt kiezen uit een ruim aanbod van de laatste films, tv-series en spelletjes. United Airlines is de eerste luchtvaartmaatschappij ter wereld die de koffie van Starbucks aan boord serveert.

Economy Plus Class
United Economy Plus is een tussenklasse met iets meer comfort voor een aantrekkelijke prijs. Economy plus wordt op iedere intercontinentale vlucht en het merendeel van de binnenlandse vluchten. De United Economy Plus sectie biedt dezelfde service als in de United Economy Class maar de stoelen bieden meer comfort. De beenruimte in United Economy Plus bedraagt ca. 91 cm en in de United Economy Class ca. 79 cm. De United Economy Plus passagiers zitten voor de United Economy Class reizigers waardoor zij eerder van boord kunnen. Net als in United Economy beschikt u over een eigen videoscherm waarop u de nieuwste films kunt kijken, de beste muziek kunt luisteren en de leukste spelletjes kunt spelen.

De upgrade naar United Economy Plus Class is op basis van de beschikbaarheid en de toeslag bedraagt tussen de $70-100 per persoon per enkele reis op de intercontinentale vluchten vanaf Amsterdam. Op de binnenlandse vluchten is de toeslag afhankelijk van de vluchtduur maar de prijs ligt wel lager.

Hoe kan ik mijn stoel upgraden naar United Economy Plus?

* U kunt het regelen bij de Untited Balie op de luchthaven, tijdens inchecken
* 24 uur voor vertrek kunt u online inchecken op de United Airlines website, dan kunt u ook de stoelreservering maken indien beschikbaar. 
* 21 dagen voor vertrek kunt u via de website van United Airlines uw reservering oproepen en dan kunt u de stoelreservering maken indien beschikbaar. 
* U kunt een jaarabonnement kopen op de United Economy Plus Class, indien u vaker reist of meerdere vluchten heeft tijdens de reis is dat voordeliger.

Voor meer informatie kunt u kijken op de site van United Airlines.

Business Class
Business Class biedt u op de luchthaven voorrang bij het inchecken, instappen en de bagageafhandeling. Tevens heeft u toegang tot de lounges waar u kunt dineren of zichzelf kunt opfrissen. De ergonomisch ontworpen stoelen aan boord bieden veel comfort en u kunt ten alle tijden genieten van een heerlijk drie gangen menu met de beste wijnen. De stoelafstand bedraagt in de business class 55". Uw stoel beschikt over een persoonlijk videoscherm met een uitgebreid aanbod van de nieuwste films, tv-series, spelletjes en nog veel meer!

First Class
First Class biedt u op de luchthaven voorrang bij het inchecken, instappen en de bagageafhandeling. Tevens heeft u toegang tot de lounges waar u kunt dineren of zichzelf kunt opfrissen. Aan boord zit u in een suite die u zeer veel comfort en privacy bieden. De suites kunnen worden omgetoverd tot een heus bed waar de nacht letterlijk voorbij zal vliegen. Uw stoel beschikt over een persoonlijk videoscherm met een uitgebreid aanbod van de nieuwste films, tv-series, spelletjes en nog veel meer! De stoelafstand bedraagt in de first class 88". De maaltijden aan boord zijn zorgvuldig samengesteld door chefkoks en komen met een ruim aanbod aan wijnen van over de hele wereld. U zult onder de indruk zijn van United First!

Op de website www.seatguru.com kunt u per vliegtuigtype en cabine klasse zien welke stoel gunstig of ongunstig is. Dit is niet iets wat wij standaard checken, maar we willen wel graag onze klanten erop wijzen dat u dit kunt raadplegen en eventueel uw stoelkeuze daarvan af laat hangen.

Bagage

United Airlines heeft voor vluchten in de USA per 1 november 2011 haar bagagebeleid verandert. Standaard moet elke passagier bij de incheckbalie gaan betalen voor het meenemen van een koffer (per vlucht voor de 1e koffer 25 USD en voor de 2e koffer 35 USD). Vooralsnog zijn internationale passagiers t.a.v. hun 1e koffer van 23 kg hiervan vrijgesteld, maar het beleid ten aanzien hiervan is onderhevig aan wijzigingen. Kijk op de website van United Airlines voor de actuele regels hieromtrent. Voor een 2e koffer (per persoon) betaalt u dus wel een toeslag (vanuit Amsterdam is dat 50,- euro per vlucht of aaneengesloten vluchten (bijv. u betaald niet opnieuw als u louter overstapt in Chicago en San Francisco op weg naar Hawaii), evenals voor overgewicht en bovenmaatse bagage.

Bovenmaatse en te zware bagage

  • Ruimbagage van meer dan 23 kg wordt niet zonder toeslag geaccepteerd. Ruimbagage van meer dan 32 kg wordt sowieso niet geaccepteerd (ook niet met toeslag);
  • Ruimbagage met een enkele afmeting van meer dan 157 cm (62 inch) wordt niet zonder toeslag geaccepteerd;
  • Toeslagen voor bovenmaatse bagage worden in rekening gebracht boven op eventuele toeslagen die worden berekend voor te zware en/of overbagage;
  • Toeslagen voor bovenmaatse bagage moeten bij de incheckbalie op de luchthaven worden betaald en kunnen niet online worden betaald.

Ondertussen zijn de luchtvaartmaatschappijen, mede i.v.m. de strenge veiligheidsvoorschriften, erg strikt geworden op de bagage. Houdt er rekening mee dat u extra betaald voor elke kg overgewicht.

Aanvullende informatie over bagage

  • Alle ruimbagage moet aan de buitenkant zijn voorzien van een label of etiket met de naam van de klant die de bagage incheckt;
  • Bagage mag alleen met een TSA slot zijn afgesloten;
  • Wij raden u aan voor binnenlandse vluchten uiterlijk 90 minuten voor vertrek op de luchthaven aanwezig te zijn om zo spoedig mogelijk te kunnen inchecken;
  • Sluitingstijden voor het inchecken van bagage verschillen per plaats van vertrek;
  • U kunt inchecken vanaf 24 uur voor uw geplande vertrek. Het laatst mogelijke tijdstip om in te checken, bagage te laten controleren en in te stappen is afhankelijk van uw vertrekluchthaven en bestemming.
  • Bij inchecken op Schiphol dient u uiterlijk 3 uur voor uw vlucht met United Airlines naar de USA in te checken.

Veilgheidscontroles en TSA
De ANVR raadt u aan als u naar de USA reist om uw ingecheckte koffer niet op slot te doen. Uit veiligheidsoverwegingen controleert de Amerikaanse TSA (Transport Security Administration) ongeveer 10% van alle bagage die aankomt op de vele luchthavens in de USA. Koffers en andere bagage worden geopend en zonodig worden sloten geforceerd. TSA acht zich niet aansprakelijk voor eventuele schade. Aan reizigers die naar de Verenigde Staten reizen raadt de ANVR aan om gebruik te maken van kofferslotjes die goedgekeurd zijn door de TSA, om schade aan uw bagage te voorkomen.

Handbagage
Voor de handbagage geldt dat u 1 stuks bagage mag meenemen, waarvan de som van de lxbxh afmetingen maximaal 114 cm mag bedragen. Als extra mag u een handdtas of laptoptas meenemen.

Veilgheidscontroles en ESTA
Als u naar of via de USA reist dan krijgt u te maken met uitgebreide veiligheidscontroles. Het begint al bij check-in op Schiphol. Terwijl u staat te wachten voor de balie van United moet u een vragenlijstje beantwoorden. Bij aankomst in Amerika moet u door de veiligheidscontrole, paspoortcontrole en douane. Omdat dit tijdrovend is staan hier vaak lange rijen en dient u rekening te houden met wachttijden van meer dan 20 minuten.

Als u in de USA verblijft dan dient u een reistoestemming te krijgen van de Amerikaanse autoriteiten (de zgn. ESTA). Hiertoe moet u op internet op de website van ESTA een aanvraag indienen (er worden een aantal eenvoudige vragen gesteld), de kosten hiervoor bedragen 14 USD per persoon. Zonder ESTA wordt u de toegang tot de USA geweigerd.

Frequent Flyer System (Mileage Plus)

Het frequent flyersysteem van United Airlines heet Mileage Plus. Het is één van de grootste en populairste frequent flyer systemen ter wereld. Deelname is gratis voor iedereen, zelfs voordat u met United Airlines heeft gevlogen. U hoeft alleen een inschrijfformulier in te vullen op de website om lid te worden. U ontvangt enkele weken na de aanvraag een plastic lidmaatschapskaart met uw persoonlijke nummer erop. Om lid te blijven hoeft u niet per sé steeds met United te vliegen. Leden die jaarlijks veel miles verzamelen krijgen een hogere status (premier lid bij 25.000 miles/jaar en premier executive bij 50.000 miles/jaar).

Punten verzamelen 
Als lid verzamelt u miles op elke vlucht van United Airlines en haar partnermaatschappijen (in de Star Alliance). De hoeveelheid verzamelde punten is afhankelijk van de vluchtroute. Bijschrijven van de punten kunnen wij voor u doen maar kunt u ook bij check-in zelf regelen. Ook achteraf, tot 1 maand na thuiskomst, kunt u door insturing van uw instapkaarten met vermelding van uw lidmaatschapsnummer nog miles verzamelen. Op de website van United vindt u meer informatie over het Mileage Plus programma.

Punten besteden
De verzamelde punten kunt u gebruiken voor gratis tickets, upgrades en companion tickets. Gedeeltelijke upgrades zijn ook mogelijk. Op de website van United Airlines kunt u uw puntensaldo en bestedingsmogelijkheden raadplegen.

Red Carpet Club

Toegang tot de comfortabele lounges die United Airlines op tal van luchthavens heeft zijn automatisch toegankelijk voor Business en First Class passagiers. Daarnaast kunt u ook een lidmaatschap kopen dat onbeperkt toegang geeft tot de lounges (200 us$/jaar plus éénmalig inschrijfgeld van 100 us$).

De Red Carpet lounges zijn vaak een oase van rust op de zeer drukke Amerikaanse luchthavens. Tal van faciliteiten, snacks, drinks en services staan gratis of voor een geringe vergoeding tot uw beschikking.

Contact adressen

United Airlines heeft kantoren in alle delen van de wereld. Voor informatie over uw vluchtreserveringen kunt u contact opnemen met United Airlines. De actuele adressen en telefoonnummers vindt u op de website van United Airlines.

Alle feiten op een rijtje

Opgericht: 1926 (als Boeing Air Transport) en 1934 (als United Air Lines)
Hubs: Chicago, Washington DC, Denver, San Francisco en Los Angeles
Sub Hubs: Cleveland, Newark, Tokyo en Guam
Vloot: 360 vliegtuigen + (50 orders); met CO ca. 700 vliegtuigen
Vloot leeftijd: gem. 14 jaar
Bestemmingen: 210; met CO ca. 370
Klassen: 3 (Business, EconomyPlus en Economy)
Alliantie: Star Alliance
Dochters: UnitedExpress, UnitedShuttle
Eigenaars: UAL Corporation
Hoofdkantoor: Chicago, USA
FF programma: Milage Plus
Airport Lounge: Red Carpet Club
Website: www.united.com

Vervoersvoorwaarden

Elke luchtvaartmaatschappij hanteert eigen vervoersvoorwaarden, waarin de rechten en plichten van de luchtvaartmaatschappij en haar passagiers zijn vastgelegd. Deze voorwaarden zijn voor u, als passagier, van belang in geval van bijvoorbeeld vluchtvertraging en zoekgeraakte bagage. In principe heeft u dan niet met de ANVR regels te maken, maar die van IATA en de luchtvaartmaatschappij zelf. Voor de vervoersvoorwaarden van United Airlines verwijzen we u naar hun website.